Lamborghini Islero
Islero bylo designováno Mariem Marazzim, bývalým zaměstnancem zkrachovalé společnosti Touring, která pracovala na modelu 400GT. To, že Marazzi na modelu 400GT pracoval bylo vidět na první pohled, model Islero je v podstatě jen předělané 400GT, má však větší rozchod kol. Z toho Islero velice těžilo, mělo větší interiér, z vozu bylo dobře vidět.
Islero nemohl pohánět jiný motor, než vidlicový dvanáctiválec, tentokrát o objemu 4 litrů a výkonu 239 kW. Převodovka byla pětistupňová, maximální rychlost se pohybovala okolo 250 km/h. Této verze bylo vyrobeno 125 exemplářů.
V roce 1969 přišel na trh model S, který měl vylepšný extteriér vozu, který se dal na první pohled poznat od předchozí verze, navíc byla zvýšena maximální rychlost, Islero S dosahovalo 260 km/h. Přesto bylo vyrobeno jen 100 exemplářů tohoto typu. Vylepšení vozu přišlo později než mělo, zákazníci dávali raději přednost Miuře nebo Espadě. Prodejnosti nenahrával ani fakt, že Islero rád používal k ježdění sám zakladatel automobilky, Ferruccio Lamborghini.
Technické údaje (Islero 400GT):
Motor: vidlicový dvanáctiválec, 4.0l
Výkon: 239 kW
Převodovka: pětistupňová
Zrychlení z 0-100km/h: 6.2 s
Maximální rychlost: 250 km/h
Počet vyrobených kusů: cca 225 obou verzí
Cena ojetého vozu: okolo 44 880 GPB
Autor: dawid