Lamborghini Silhouette
Sedmdesátá léta nebyla pro automobilku Lamborghini příznivá. Ve světě vládla ropná krize, ceny benzínu se zvyšovaly, zájem o sportovní automobily klesal.
V tu dobu se vyráběly čtyři modely (Countach, Urraco, Islero (+ jeho nástupce Jarama), Espada) přesto všechno se majitelům nelíbila prodejnost automobilky. Zkusili jí oživit tím, že v roce 1976 přišlo na trh Lamborghini Silhouette, které lehce vzniklo předěláním Urraca na verzi targa.
Silhouette se tak stalo prvním vozem značky s otevřenou karoserií. Úpravou designu byl pochopitelně znovu pověřen Bertone. Prostor pro střešní díly se našel za předními sedadly za cenu toho, že se Silhouette stala pouze dvousedadlovou. Vůz dostal osobitější rysy díky rozšířeným podběhům blatníků a velkému přednímu spoileru. Motorem byl opět osmiválec o objemu tří litrů.
Silhouette se nestalo moc oblíbeným, vyrobilo se ho jen 55 kusů, z čehož se jen o 31 ví, že stále existují. Problémem v prodejnosti byla finanční nestabilita automobilky, navíc dříve velmi silný trh v USA najednou Lamborghini jakoby odmítal.
Technické údaje:
Motor: vidlicový osmiválec, 3.0l
Výkon: 162 kW
Převodovka: pětistupňová
Zrychlení z 0-100km/h: 6.5s
Maximální rychlost: 260 km/h
Počet vyrobených kusů: 55
Cena ojetého vozu: díky malému počtu vyrobených vozů není v nabídce
Autor: dawid